[Malte] Help with Notarial Acts / Early records.
#1
Dear All,

I would like to request some assistance / advice regarding the notarial acts from the experts on here.

To explain:

From the Church records:

In 1658, there is a marriage between Giovanni Debono and Nataliza Cauchi, in Naxxar.  It says Giovanni is the son of Marino Debono and Maria.

In 1632, one can then find a marriage between Marino Debono (from Naxxar) and Maria Mallia, in Qormi.  Marino's parents are not listed, and this marriage record is from the Adami collection.

One can then find, in 1635, the birth of Giovanni Debono in Naxxar, son of Marino and Maria.

For a long time I assumed there is no record of Marino's parents. However, if one searches the Notarial Database, it's possible to find the marriage contract between Giovanni Debono and Nataliza Cauchi in 1658, and it says Giovanni is the son of Marino Debono, son of Matteo Debono of Naxxar.

I have tried to find this marriage contract myself, but I am having great difficulty. The marriage contracts in Adami seem very hard to navigate. I found one mention of this marriage, but it did not include 'Matteo'.

So could someone tell me, is it possible to find the Notarial Act/Marriage Contract referred to in the database? (Numbers 12558, 15982).

Alternatively, if someone could help in general with any information concerning these persons, I would be very grateful.


Lastly, I would like to thank everyone who has contributed to the databases, they really are helpful and I hope they will remain great public legacy for many years to come.

Regards
John

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonjour à tous,


Je voudrais demander de l'aide / des conseils concernant les actes notariés aux experts ici.

Expliquer:

D'après les registres de l'Église :

En 1658, il y a un mariage entre Giovanni Debono et Nataliza Cauchi, à Naxxar. Il dit que Giovanni est le fils de Marino Debono et Maria.

En 1632, on peut alors trouver un mariage entre Marino Debono (de Naxxar) et Maria Mallia, à Qormi. Les parents de Marino ne sont pas répertoriés et cet acte de mariage provient de la collection Adami.

On peut alors trouver, en 1635, la naissance de Giovanni Debono à Naxxar, fils de Marino et Maria.

Pendant longtemps, j'ai supposé qu'il n'y avait aucune trace des parents de Marino. Cependant, si l'on recherche dans la base de données notariale, il est possible de trouver le contrat de mariage entre Giovanni Debono et Nataliza Cauchi en 1658, et il est dit que Giovanni est le fils de Marino Debono, fils de Matteo Debono de Naxxar.

J'ai essayé de trouver ce contrat de mariage moi-même, mais j'ai beaucoup de difficulté. Les contrats de mariage à l'Adami semblent très difficiles à naviguer. J'ai trouvé une mention de ce mariage, mais elle n'incluait pas 'Matteo'.

Quelqu'un pourrait-il donc me dire s'il est possible de trouver l'acte notarié/contrat de mariage auquel il est fait référence dans la base de données ? (Numéros 12558, 15982).

Alternativement, si quelqu'un pouvait aider en général avec des informations concernant ces personnes, je serais très reconnaissant.

Enfin, je voudrais remercier tous ceux qui ont contribué aux bases de données, ils sont vraiment utiles et j'espère qu'ils resteront un excellent héritage public pendant de nombreuses années à venir.

Salutations
John
  Répondre


Messages dans ce sujet
Help with Notarial Acts / Early records. - par jd__87 - 28-01-2023, 14:53

Atteindre :


Utilisateur(s) parcourant ce sujet :